200922

En mycket klok vän ställde mig en fråga som jag inte kunde svara på med en gång. "Vad har du för ändamål med ditt liv?" 
Jag vet inte, inte ens nu när jag haft frågan i min ägo i två månader kan jag svara på det fullt ut.

Sitter här på mitt hotellrum, ensam i Stockholm. Ska på facklig utbildning och årsmöte för Capioklubben i två dagar. Ska bli kul och intressant. Och skönt.... två dagar iväg från familjen (missförstå mig rätt, jag älskar min familj men behöver tid för mig själv ibland, behöver andas).

Började titta i gamla konversationer på Messenger och hittade då frågan från juli som jag inte svarat på. Och började fundera....

Vad har jag då för ändamål med mitt liv?
Jag vill förändra och förbättra livet för andra, för mina patienter, för mina nära och kära, för mina kollegor. Låter storslaget och fint, jag vet. Men jag vill göra saker och ting bättre, behöver inte vara stora saker. Kan vara att hjälpa till att förbättra ett blodsocker för en av mina diabetespatienter. Kan vara att ge en kollega beröm för något hen gjort. Kan vara att göra det där lilla extra för någon jag älskar.

Vad har jag för fler ändamål med mitt liv?
Jag vill må bra, jag vill hitta harmonin i mitt liv. Jag vill att mina nära och kära mår bra.
Jag hittar mitt lugn i en trygg och kär famn, när jag ser in i ögon som älskar mig. Jag hittar harmoni i träning och i skogen, har inte riktigt förstått det tidigare men jag saknar att vara ute i skogen med hundarna. Då kunde jag gå där och höra skogen med alla dess ljud och känna alla dofter. Ja, vi har ju inga hundar längre så jag har ingen naturlig anledning till att ge mig ut i skogen.

Finns säkert fler ändamål med mitt liv, och ändamålen kommer säkert att förändras över tid. Men just nu är detta ändamålet med mitt liv.

Slutfunderat för dagen, god natt och sova gott. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

imsepimsen

Dagbok över mitt liv.

RSS 2.0