11 december 2012

Grattis till mig som fyller 40 år i dag.
 
Började dagen med att åka in till sjukhuset för att göra ett fostervattenprov, exakt 5 år sedan sist. Bara att hoppas att allt går lika bra nu som då.
Har lite ont i magen, som mensvärk/växtvärk. Helt normalt, men det måste avta annars ska jag åka in till sjukhuset igen.
Och än så länge har jag inte läckt något fostervatten, ju längre tid det går efter provet desto mindre risk. Är ju en liten ökad risk för missfall efter provet..... Bara att hålla tummarna.
 
Kan förstå om ni tycker att vi är dumma som riskerar denna graviditeten med ett fostervattenprov, nu när vi äntligen gått så här långt i graviditeten. Men vi resonerar som så att vi vill ha ett friskt barn, och med min ålder så finns det en ökad risk för kromosomfel.
 
Jag har tagit det väldigt lugnt i dag, inget lyftande och inte en massa stress - bara lugnt och skönt.
 
Just nu står gubben och dottern och bakar pepparkakor :)
 
I morgon smäller det - VI GIFTER OSS!!
Spännande :)
Gubben var inte nöjd med mitt klädval till honom, så han har varit och köpt lite nya kläder till sig (blev jättesnyggt).
 
Ni får ha en fortsatt trevlig dag, så hörs vi kanske i morgon :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

imsepimsen

Dagbok över mitt liv.

RSS 2.0