30 december 2012

Då var snart det här året över, sammanfattningsvis kan man väll säga att året har varit händelserikt ;)
 
Hunnit med en massa undersökningar och provtagningar för att bara komma fram till att allt är normalt med mig och maken, så igentligen skulle vi inta ha några problem med att bli med barn. Bara att jobba på, ett hyfsat tröstlöst svar när man bara vill veta vad som gått fel varje gång man fick missfall.....
 
Sedan glädje när man väl blir garvid, och får se hjärtslag på första ultraljudet. Och en överväldigande nervositet och rädsla, bara jag inte börjar blöda, bara det lever vid nästa ultraljud, hoppas, hoppas.
 
Vi hade en fantastisk fest i somras, underbart roligt och trevligt - massor med släkt och vänner. Tyvärr hinner man inte prata med alla som man hade velat. Men sommarfesten är ett underbart minne jag bär med mig från 2012.
 
Och så vårt giftemål :) Hemligt för alla..... Och sicka kommentarer man fått efteråt av syskonen och brorsans tjej; Varför blev vi inte bjudna på bröllopsfest, Varför fick vi inte vara med, Varför fick vi inte veta.....
Vi hade fest i somras - nöj er med det. Ni var inbjudna på bröllopsfest (sa att vi skulle fira min födelsedag) - men ni kunde inte komma. Och INGEN fick veta - det var bara jag, gubben och vigselförättan som visste, DET VAR HEMLIGT och vi ville ha det så.
Vi hade en underbar dag; mysig fotografering, trevlig vigsel och god mat på trevlig restaurang på kvällen - DET ÄR HUVUDSAKEN, det var vår dag.
 
Nu väntar vi bara på svaret på fostervattenprovet, förra gången tog det 28 dagar och vi är nu uppe i 19 dagar. Och så länge ingen hör av sig per telefon så är jag nöjd. Men det är en nervös väntan.
 
Magen växer och växer, känner mig som en sprickfärdig ballong. Känner mig otymplig, magen tar i när jag böjer mig, jag sover sämre och jag har mer myrkrypningar i benen. Usch vad jag gnäller, det var inte meningen.... Trots allt gnäll är jag lycklig, otroligt lycklig.
Har börjat leta barnvagn på blocket, sålde ju vår förra när vi bestämde oss för att inte skaffa fler barn (men sen ångrade vi ju oss...). Vägrar köpa en ny, hutlösa pengar. Babyskyddet har jag inte bestämt mig för hur vi ska göra, känns lite mer osäkert att köpa begangnat. Fast å andra sidan så har ju lillasyster ett som hon använder nu, och hennes lille hinner växa ur det innan jag behöver ett - så man vet ju aldrig, har kanske ett jag kan köpa (eller låna) där.
 
Ni får ha en fortsatt trevlig kväll :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

imsepimsen

Dagbok över mitt liv.

RSS 2.0