Välkommen till min sida, här kommer du att kunna läsa om mitt liv.

Kommer här att skriva om mig och min familj, blir lite som en dagbok över vårt liv (och lite terapi för mig). Vill du följa med på resan så är du välkommen, nu åker vi.

För tillfället så håller jag och min sambo på att planera vårt bröllop. Vi ska gifta oss den 12/12 i år, på dagen 23 år efter att vi förlovade oss.

Vi ska dessutom försöka bli med barn igen. Vi har ett barn sedan tidigare, en dotter på 3,5 år. Och efter 5 misslyckade graviditeter så känns detta som ett större projekt än bröllopet.

 

Lite bakgrund om mig och min familj.

Jag är 39år och jobbar inom ambulanssjukvården som sjuksköterska, har tidigare jobbat inom jordbruks- och restaurangbranschen. Är sambo med N som är 40 år, han har egen byggfirma som han har fullt upp med.

Vi har en dotter (L) på 3,5 år, full med bus och rackartyg – precis som det ska vara.

Vårt stora intresse är våra hundar, vi har för tillfället 3 Schäfrar och 1 Griffon Belge hemma.

Vi bor i ett hus ute på landet, också ett av våra projekt. Vi har byggt ut huset med 90 kvm och är inte riktigt färdiga ännu, har hållit på sedan 2009.

 

 


I morgon måndag ska jag till en läkare på kvinnokliniken, för att inleda en fertilitetsutredning. Är väldigt nervös, och spänd. Vill ju så gärna bli gravid igen, och få ett barn till. Problemet är inte att blir gravid, jag får missfall….

 

När L var 1 år så började vi planera för ett barn till, jag blev ganska omgående gravid men fick missfall i vecka 6-7.

 

Blev gravid igen, snabbt och lätt. Upptäcktes i vecka 12, när jag skulle göra ultraljud för att åldersbestämma graviditeten inför fostervattenprovet, att jag hade fått ett så kallat Missed abotion MA (ett missfall som inte kommit ut). Graviditeten hade dött någon gång i vecka 6-7 denna gång också. Fick då göra en medicinsk abort för att få ut den döda graviditeten. Gick ju bra, inga större problem varken fysiskt eller psykiskt.

 

Blev gravid igen, fick då eftersom jag haft ett MA tidigare komma in till kvinnokliniken för ett tidigt ultraljud för att kolla graviditeten. Resultat – ingen graviditet, troligen en druvbörd. Gjorde en skrapning och mådde jättedåligt efteråt, hade ont, var trött och kände mig allmänt dålig. Blev inlagd på sjukhuset där de efter några dagar upptäckte ett utomkvedshavandeskap, blev akutopererad. De fick tyvärr ta bort min ena äggledare.

 

Blev efter många om och men gravid igen, tidigt ultraljud igen, och denna gången fanns det ett foster men inga hjärtrörelser. Väntade några veckor, nytt ultraljud – nä tyvärr inget liv i denna graviditet heller. Ny medicinsk abort, mådde psykiskt dåligt denna gång.

Vi bestämde oss då för att vi nog inte skulle ha några fler barn, N var livrädd för att det skulle händ mig något.

 

Men till trots för preventivmedel så blev jag gravid igen, vi blev båda glada – skulle det kanske kunna gå vägen denna gång. Tidigt ultraljud, nä tyvärr inte nu heller – ännu en medicinsk abort. Mådde ännu sämre än vid förra aborten och kvällen innan jag skulle göra aborten får jag reda på att min lillasyster är gravid och väntar sitt tredje barn, gissa om jag blev ledsen….

 


Så nu får vi se om de kan hjälpa oss på kvinnokliniken att få ett barn till….



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

imsepimsen

Dagbok över mitt liv.

RSS 2.0