17 november 2012

Var på mödravården i går och fick träffa samma läkare som jag hade när vi väntade L :) En trevlig och duktig doktor som tyvärr är på väg att pensioneras. När vi bokade läkarbesöket blev jag inbokad till en annan läkare, så nu blev jag glatt överraskad när det var min "gamla" doktor som dök upp.
 
Fostervattenprovet är inplanerat på min 40-årsdag, den 11/12 (dagen innan bröllopet). Bara att hoppas att allt går bra. Blir en lugn och avslappnad dag med en bra bok i soffan när väl provet är fixat, man ska ju ta det lugnt och inte lyfta något samma dag som provet är taget.
Lite kuriosa.... jag gjorde det förra fostervattenprovet (när vi väntade L) på min 35-årsdag - och det gick ju bra (så det är bara att hoppas på samma tur denna gång.
Sedan är det "bara" 3,5 veckors väntan på resultatet, usch en lång väntan....
 
Plutten i magen har växt sedan jag såg den senast, den låg till och med och vinkade till oss :)
Knappt man vågar tro på att det är sant... Där är en levande liten varelse i min magen, som växer och står i!
 
I dag har jag och dottern tjejdag, pappan ska ut på grabbdag med studiebesök och restaurangbesök på schemat. L har beställt pizza till kvällsmat och så blir det väll lite lördagsgodis också.
 
Ni får ha en fortsatt trevlig dag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

imsepimsen

Dagbok över mitt liv.

RSS 2.0