20 januari 2013

Gick in i vecka 22 i går, vi har nu gått mer än halva tiden :)
Både jag och lillan mår bra, vi växer och står i.
Alla som ser mig undrar om det är säkert att det inte är två där inne, är större denna gången än jag var förra graviditeten. Men jag har bara sett en liten filur på alla ultraljud som är gjorda, och där är ingen läkare eller barnmorska som sagt något om fler. Så jag är ganska säker på att där bara är en :)
 
Har blivit förkyld igen, snorar som f-n. Hoppas verkligen att den går över betydligt snabbare än den förra, då var jag dålig i 1-1,5 månad.
 
Vi hade utställning på klubben i går, specialutställning för schäfer. Det var väldigt kallt, vi var i ett ridhus och de har en förmåga att bli väldigt, väldigt kalla.
Vi fick inte så många hundar anmälda, bara 55 st, men de som var där verkade nöjda i alla fall.
Har suttit och skrivit resultatlistan i dag och skickat iväg den till berörda, ska skicka iväg katalog och resultatredovisningen i morgon - sedan är jag färdig med den här utställningen (och alla utställningar framöver). Har sagt upp mitt uppdrag i utställningskommittéen på klubben, känner inte att jag har tid eller lust längre.
 
Styrelsen på klubben överraskade mig i går.... mitt under utställningen avbröt de bedömningen för att dela ut ett förtjänsttecken och blommor till mig, för lång och trogen tjänst (dags nu när jag avsagt mig mitt uppdrag). Men man saknar inte kon innan båset är tomt.....
 
I morgon ska jag iväg och röntga min schäfertik, borde inte vara några fel på henne - vi förröntgade henne i somras och då var allt perfekt, men man vet aldrig. Blir en nervös väntan på avläsningen, i slutet av veckan borde vi veta.
 
Kommer att börja skolan igen i veckan, ska gå utbildning i studenthandledning, ett krav från högskloan för att vi ska få ha hand om studenter. Ska gå i skolan en dag i veckan i elva veckor framåt.
 
Ni får ha en fortsatt trevlig kväll :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

imsepimsen

Dagbok över mitt liv.

RSS 2.0