19 mars 2013

Jaha, då gick det inte längre - har fått ta semester de sista fyra dagarna jag har kvar på jobbet innan graviditetspenningen. Hade ont i magen i går när jag slutade mitt arbetspass, det drog och stretade på ovansidan av magen (förmodligen uttänjning av ligament, muskler och hud - lillan växer ju en del just nu, och jag med).
Ringde min lillchef på vägen hem, och han var en ängel som fixade så att jag slapp jobba mer - vi har fantastiskt bra chefer på jobbet :)
 
Har gått in i graviditetsvecka 30, bara 10 veckor kvar ;) Just nu växer lillan ca 200 gram per vecka och blir lite längre för var dag som går.
Hon lever runt och sparkas för fullt där inne, ibland mer än lovligt (får in sådana klockrena sparkar som gör så förbaskat ont).
 
Var ju hos min läkare uppe i Borås i fedags. Tog nya blodprover och gjorde ett ultraljud (igen). Vi fick godkänt, både lillan och jag.
Enligt alla mätningar och uträkningar doktorn gjorde så vägde lillan 1450 gram i fredags. Hjärtat slog som det skulle, navelsträngen såg ut som den skulle och där fanns "rätt" mängd fostervatten.
 
I lördags åkte vi till en kennel i Sölvesborg och lämnade min "lilla" schäfertik. Går allt vägen med veterinärbesiktning osv, så övergår ägandet av hunden till honom i påsk. Vi hade en trevlig pratstund, blir mer avspännt när man åker hem till folk än om man ska ta det på en utställning där man har fullt upp med att fixa iordning hundar osv.
Efter avlämnandet av hunden så åkte vi hem till ett par andra bekanta där nere och fikade. Fick med mig en del barn och mammagrejor därifrån, så nu har jag allt jag behöver inför Lillans ankomst.
Sedan blev det buffe på en restaurang i närheten, god mat och många glada skratt :)
Dottern var hos mormor och morfar i helgen så vi hade ingen brådska hem.....
 
I veckan ska vi försöka få upp vår inneboende på hundhusets övervåning. Har varit uppe och sorterat vad jag ska ha ner till Lillan och lagt undan det som jag inte behöver med en gång.
 
Sedan ville gubben dra igång en liten renovering här inne också ;) Vi ska flytta en mellanvägg mellan L:s sovrum och det andra sovrummet, så att de båda rummen blir ungefär lika stora. Det medför flytt av alla garderober, igentätning av lamphål i taket, nytt tak och golv i L:s sovrum, spackling, målning och tapetsering i båda rummen. Ska bli skönt när det är klart :)
 
Ni får ha en fortsatt trevlig dag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

imsepimsen

Dagbok över mitt liv.

RSS 2.0