7 mars 2013

Idag har jag varit och avlivat vår gamla schäferhane, han blev 9 år och 2 månader. Han hade verkligen börjat tackla av nu; pälsen var glanslös och sträv, han haltade av och till, han hade tappat muskelmassa och han hade sina diagnoser (prostatabesvär, blåsljud på hjärtat och hudproblem) - så nu var det dags att avsluta.....
Fruktansvärt när man sitter där, man vänjer sig aldrig, tårarna flödar - men man har ansvaret att göra detta, djuren ska inte lida....
 
Fick färdigt mitt ena examensarbete i går kväll, skulle vara inne idag på morgonen - så det var i sista stund. Fick krystat fram de sista 500 orden, sen får vi se vad läraren tycker.....
 
Gårdagens förmiddag var ingen höjdare, griffonen och schäfervalpen stack från gården när jag fixade iordning hundgårdarna. De var borta i tre timmar innan någon snäll människa hittade dem. Då var de några kilometer hemifrån och jag är inte helt säker på att de hade hittat hem själva. Så nu är det koppelrastning på schäfervalpen... ska fan till att åka land och rike runt för att hämta hundar, eller för den delen leta efter dem.
 
Lillan i magen mår bra, lever runt som f-n i vart fall :) På måndag är det dags för nästa besök på mödravården...
 
Nu har jag köpt färdigt de saker jag saknade till Lillan, hittade en gåstol för väldigt lite pengar. Så nu vill jag bara börja "boa".... men det är väll lite tidigt ännu ;)
Har i vart fall tvättat alla kläder och sängkläder, och fått lagt in allt i skåpet - färdigt för Lillan att använda.
 
Har börjat nedräkningen på jobbet, har bara 7 arbetspass kvar. Fixar av två i helgen, lördag och söndag dag sedan är jag ledig en vecka - skönt.
 
Ni får ha en fortsatt trevlig kväll :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

imsepimsen

Dagbok över mitt liv.

RSS 2.0