2 maj 2013

Så då har snart ännu en vecka gått.....
Maj månad.... vad tog tiden vägen, snart har halva året gått också - hua tycker att tiden går fortare och fortare.... börjar jag bli gammal.... nää tror jag inte ;) (går jag inte med på).
 
I måndags var jag på mödravården och träffade min underbara läkare där, nytt ultraljud.... och han kom fram till ungefär samma tillväxt som Lennart i Borås (det är ju bra). Lillasyster är större än vad L var vid samma tid, men det blir som tur var ingen jättebebis.
Allt såg bra ut; hjärtat slog som det skulle inga fel där, bra mängd fostervatten och hon växer som hon ska. Blodtryck och urinprov är fortfarande ua.
Fortsättningsvis ska jag träffa min barnmorska varje vecka för kontroll av blodtryck, urinprov och hjärtfrekvens, allt på grund av min SLE och ökad risk för havandeskapsförgiftning.
 
I tisdags var jag åter på mödravården, då för att träffa barnmorskan. Hade ett trevligt besök där vi gick igenom hur jag ville ha det på min/vår förlossning. Kör väll samma sak som förra gången, akupunktur och lustgas. Vill absolut inte ha någon ryggbedövning, vill inte bli stucken rakt in i ryggraden..... mardröm!!
Fick tips av barnmorskan att ta extra Magnesium för att slippa myrkrypningarna i benen (har senaste tiden varit uppe flera gånger varje natt och vandrat omkring, och sover urkasst). Åkte till apoteket och inhandlade en burk med magnesiumtabletter..... och de två senaste nätterna har jag inte haft några problem med myrkrypningar - jippi!!! Hoppas bara att det är tabletternas förtjänst och att "myrorna" håller sig borta framöver, riktigt skönt att sova något bättre :)
 
På tisdagskvällen var jag (fick inte med mig gubben) på studiebesök på förlossningen och BB, de har fått det väldigt fint sedan de fick ner BB till förlossningen (nybyggt och fräscht).
Numer slipper man ligga mer än en mamma i varje rum, och i de flesta rum kan pappan också sova över (enkel eller dubbelrum med egen toalett och dusch - som ett bättre hotell).
Enda nackdelen är att andra anhöriga än pappan och storsyskon inte får komma på besök, då får man gå ut i korridoren utanför BB - och där finns inga soffor eller stolar :( Men besöken får väll vänta tills man är hemma igen.
Tänkte stanna på BB tills jag fått amningen att fungera denna gången (om de inte kastar ut mig innan), tror att jag åkte hem för tidigt förra gången - stannade bara 3 dagar och amningen hade inte kommit igång då.
 
I går inhandlades saker till en gungställning och ett lektorn. Gungor, gungbeslag och rutschkana - nu är det bara virket kvar.
Rutschkanan satte vi upp provisoriskt på en trappstege och L åkte, och åkte, och åkte hela eftermiddagen och kvällen.
Får se när gubben hinner fixa sakerna, L ville att han skulle ordna det i går ;)
 
I kväll ska jag på amningsinformation på sjukhuset, hoppas verkligen att det ger något.
 
Nä nu ska jag fortsätta med inbjudningarna till L:s 5-årskalas. Tänker bjuda alla (8) flickorna på L:s dagisavdelning, sedan får vi se hur många som kan komma.
 
Ni får ha en fortsatt trevlig vårdag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

imsepimsen

Dagbok över mitt liv.

RSS 2.0