26 augusti 2014

Så då har jag tillbringat dagen på Lillebrors dagis, ja ja jag vet att man inte får kalla det för dagis, det heter ju förskola. Hmmm lika lika....
Jag har fått vara dagisfröken till min egen son, medan personalen tittat på. De använder sig av något de kallar föräldraaktiv inskolning, vilket betyder att jag är med sonen på dagis i tre dagar och sköter om honom helt själv. Och på fredag ska jag lämna honom där ensam.... Eventuellt kan de tänka sig ta över lite av "passandet" på torsdag, men bara om det gått bra med inskolningen innan.
Ja ja, på måndag är han där helt själv.... med mormor som back-up om det skiter sig fullständigt.
Inskolning har än så länge i alla fall gått bra. Lillebror tultar runt och leker med alla roliga nya leksaker. Han ser ut att trivas :-)

Själv är jag trött som f-n.... känns som om jag aldrig får sova ut... och det kommer ju inte att bli bättre. Längtar till slutet av september, då ska jag åka på Länsklubbskonferens i Gävle. Övernattning två nätter på hotell i enkelrum.... mmmm så skönt. Ska bli så jäkla gott. Har ordnat med barnvakt till barnen, mormor, så jag behöver inte ens tänka på det.

Nä nu ska jag fixa iordning lite här hemma inför natten och morgondagen.
Ni får ha en fortsatt trevlig kväll :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

imsepimsen

Dagbok över mitt liv.

RSS 2.0