12 april 2016

Jag är inte riktigt klok ibland, kan väl i och för sig vara bra ibland... 

Jag fick hem distriktssköterskeföreningens tidning häromdagen och hittade en väldigt intressant utbildning i den; Medicinsk telefonrådgivning. 7,5 högskolepoäng på kvartsfart och distans, bara några obligatoriska träffar fast då i Falun (av alla ställen i landet).
Jag var ju bara tvungen att söka den, vilket jag gjorde, anmälningstiden går ju ut på fredag....

Och i dag när jag var på jobbet hittade jag en utbildning till som jag vill gå. Inkontinensutbildning, den är på sjukhuset och hålls av regionen, och ska enligt de gamla kollegorna på kommunen vara jättebra.

Skickade ett mail till chefen innan jag gick hem.... får se vad hon svarar. 

Och så har jag hunnit Buzza igen. Den här gången fick jag/vi prova Rinkeby Fruit Drink. Vi har provat alla tre smakerna; päron, fläder och granatäpple. Barnen tyckte bäst om päron, smakar som Festis tyckte de. Själv tyckte jag bäst om granatäpple, frisk god smak, inte för söt och sliskig. Kan absolut rekommendera dessa som en god dryck istället för saft. 


Nä nu är det dags för sängen. Ni får ha en fortsatt trevlig kväll. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

imsepimsen

Dagbok över mitt liv.

RSS 2.0