27 april 2016

Vet inte om jag skrivit om detta tidigare. I november förra året fick jag ont i min nacke och axel,  efter många om och men så sökte jag läkare (efter en del tjat från gubben och tårar på grund av värken).
Träffade två trevliga och kompetenta läkare som lotsade mig vidare till en MR, som visade på diskbråck i nacken.

Efter det blev det en remiss till ortopeden i Halland men de kunde inte ge mig någon tid inom vårdgarantin (som tur var kanske), så jag fick flytta min remiss till Art Clinic i Göteborg i stället.
I måndags var jag då där för att träffa en ortoped, trevlig och lättpratad. Visade sig att jag hade 3 diskbråck i nacken, 2 som buktade ut åt vänster sida (utan nervpåverkan) och 1 som buktade ut på höger sida (med nervpåverkan).
Han föreslog operation av det som jag har haft besvär av, vilket jag tyckte lät alldeles utmärkt. Tänk, slippa värken och domningarna.
Operationsanmälan skrevs och jag fick gå för att ta prover och prata med narkosläkaren. Då kom operationskordinatorn springandes, de hade fått ett återbud... i dag.

Så nu sitter jag här, opererad och klar. Mår bra, är lite stel i operstionssåret annars ingen smärta. 


6 veckors sjukskrivning blir det efter detta, tur man har en bra chef och bra kollegor på jobbet.

Vad har de gjort då? Jo, de tog bort disken mellan C6 och C7 som klämde på nerven och satte i en stålbur i stället, stålburen har de fixerat med två titanplattor. Detta ska då göra att de två kotorna ska växa ihop med varandra, en steloperation av nacken.

Nä, nu ska jag ta och vila lite. Ni får ha en fortsatt trevlig kväll. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

imsepimsen

Dagbok över mitt liv.

RSS 2.0